nauka techniki Nordic Walking

Na pierwszy rzut oka, wydawać się może że nie ma nic prostszego niż Nordic Walking. Przecież to takie banalne wystarczą 2 kijki i do dzieła. Pozory jednak mylą i niestety sporo osób chodzących z kijkami w lasach, czy miejskich parkach nie robi tego prawidłowo, nie wykorzystuje więc korzyści płynących z prawidłowego treningu Nordic Walking. Poniżej znajduje się instrukcja nauki techniki, jednak prawidłowe opanowanie NW wymaga pomocy instruktora!!

Źródło grafiki: nordicportal.net

Najlepiej naukę chodzenia metodą Nordic Walking zacząć od kilku ćwiczeń, które pomogą w opanowaniu kroku.

Postawa: Podczas chodzenia plecy powinny być wyprostowane (nie garbimy się), brzuch wciągnięty, łokcie rozluźnione i w miarę proste, ale nie sztywne. W miarę jak przyspieszymy pozwólmy ciału pochylić się trochę do przodu.

Kroki stawiamy zaczynając od pięty, przez śródstopie, wybijając się z palców. Kroki powinny być trochę dłuższe niż zazwyczaj, tak aby czuć rozciąganie w pachwinach.

Ręce i nogi pracują naprzemiennie: lewa noga, prawa ręka i odwrotnie. Rękami poruszamy naturalnie do wysokości pępka.

Technika Nordic Walking - Rysunek z książki "Nordic Walking - Program treningowy dla seniorów" U. Pramann, B.SchaufleTechnika Nordic Walking - Rysunek z książki “Nordic Walking - Program treningowy dla seniorów” U. Pramann, B.Schaufle

Nauka techniki:

  1. Przejdź kawałek bez kijów. Przyśpieszając i zwalniając kroku. Pozwól swojemu ciału na naturalny ruch, tak aby ręce pracowały jak wahadła do przodu i do tyłu.  Zwróć uwagę na pracę rąk. W miarę jak będziesz przyśpieszać  twoje ręce będą się bardziej wychylały do przodu i do tyłu.
  2. Łapiemy kijki w połowie długości i idąc dołączamy do tego naprzemienny ruch rękami. Lewa noga, prawa ręka. Ręce powinny być rozluźnione a ruch powinien mieć miejsce w stawie barkowym a nie łokciowym, nie zginamy łokci.
  3. Zakładamy kijki (wkładany ręce w uchwyty kijków - rękawiczki) i nie trzymając ich (kijki zwisają) maszerujemy pilnując aby nogi i ręce pracowały naprzemiennie.
  4. Powtarzamy poprzednie ćwiczenie trzymając kijki, ale staramy się, by wbijały się one naturalnie. Nie uginamy łokci. Staramy się zamykać dłoń gdy kijek jest z przodu a nastepnie ją otwierać umożliwiając pozostanie kija z tyłu.
  5. Dokładamy wybicie się z kijka i delikatną rotację barków.

Jeśli wykonałeś powyższe ćwiczenia prawdopodobnie już opanowałeś podstawowy krok Nordic Walking. Pamiętaj, ze intensywność chodzenia a tym samym wysiłek regulujesz sam. Zobacz: jak długo trwa nauka Nordic Walking?


11 odpowiedzi dodaj komentarz →
  1. 2009 October 26

    NAUKA POSZŁA SZYBKO JAKIEŚ 10 MINUT I PO KŁOPOCIE

  2. 2009 December 6

    Bardzo ciekawa sprawa. Osobiście trenuje Brisk Walk czyli marsz w tempie 4 mil / h. Żeby to osiągnąć trzeba stosować podobną technikę chodu. Pozdrawiam.

  3. 2010 February 27

    Nordic Walking jest super! Szybko można się go nauczyć i jest zajmujący. Każdemu się spodoba!

  4. 2011 February 15
    aga permalink

    ja się zakochałam w tym sporcie - nie ma nic lepszego od NW - świeże powietrze, ruch i muzyka na uszach, dla matki niemowlaka to czas, kiedy można odpocząć od pieluch, zrelaksować się, schudnąć, ja polecam wszystkim, odkąd “chodzę”, niebawem minie miesiąc opuściłam tylko jeden dzień i miałam wyrzuty sumienia. Aha, dodam, że w momencie kiedy postanowilam chodzic, rzucilam palenie i przeszlam na diete - 3 w 1:) pozdrawiam wielbicieli NW

  5. 2011 February 17
    Manager permalink

    Doskonale wycisza, relaksuje, poprawia kondycję psycho - fizyczną bez wielkiego nakładu finansowego i czasowego.
    P O L E C A M ! ! !

  6. 2011 March 29

    Nie tylko dla starych dziadków i pań po 40-tce. Mam 27 lat (meżczyna) i musze przyznać, że jest super :)…

Odpowiedz

Uwaga: Możesz używać XHTML w swoich komentarzach. Twój adres e-mail nigdy nie będzie opublikowany.

Subskrybuj komentarze przez RSS