obalamy mity - Nordic Walking nie tylko dla seniorów!

Panuje dość powszechne przekonanie, że Nordic walking jest dobre dla dziadków.  Niestety wielokrotnie słyszałam podobne opinie również z ust instruktorów fitness, czy osób związanych ze światem sportu. Cóż, każdy ma prawo do własnej opinii, jednaj zazwyczaj wspomniani wcześniej jak i osoby krzyczace ‘gdzie Pani zgubiła narty?’ nigdy nie próbowały Nordic Walking.

Nie spotkałam jeszcze osoby, która po spróbowaniu marszu z kijami byłaby niezdowolona. Zazwyczaj wszyscy są zaskoczeni jak wiele wnosi dodanie kijków do marszu i o ile więcej energii wtedy zużywamy. Nie będę się tu rozwodzić nad ilością spalanych kalorii itp. W tym celu zapraszam do lektury postu korzyści z uprawiania Nordic Walking

Wracając do seniorów, oczywiście należy dostosować pewne elementy do wieku. Możemy regulować nasz wysiłek przez:

  • tempo,

  • pracę górnych partii ciała (rotacja barków),

  • miękką pracę nóg.

Tak więc wprowadzając szybkie tempo, rotację barków oraz miękką pracę nóg, spokojnie możemy dać sobie w kość, zależy to tylko od nas samych. Nie bez powodu Nordic Walking został wymyślony jako uzupełnienie treningu dla biegaczy narciarskich.


Brak komentarzy

Odpowiedz

Uwaga: Możesz używać XHTML w swoich komentarzach. Twój adres e-mail nigdy nie będzie opublikowany.

Subskrybuj komentarze przez RSS