odchudzanie z Nordic Walking

Dodane przez aleksandra

Siedzący tryb życia, nieregularne, marnej jakości posiłki i brak ruchu sprzyjają otyłości. Zrzucenie nadmiernych kilogramów często przysparza nie lada trudności. Jedni stosują diety cud, inni głodówki co zazwyczaj kończy się efektem jojo lub utratą masy mięśniowej. Jak więc mądrze się odchudzać?

  • Pomyśl o odchudzaniu jak procesie, a nie krótkoterminowym zadaniu. Skoro teraz jesteś otyły twój styl życia sprawia, że przybierasz na wadze. Aby rozwiązać problem nadmiernych kilogramów musisz zmienić swój styl życia. Czasem wystarczy jeść regularnie i mniejsze posiłki, 4-5 posiłków dziennie. Drakońskie diety się nie sprawdzają.
  • Skorzystaj z pomocy profesjonalisty. Skonsultuj się z dietetykiem, który na podstawie badań i wywiadu dopasuje odpowiedni sposób odżywiania dopasowany do Twojego trybu życia. Jeśli nie masz takiej potrzeby poczytaj o zasadach dobrego odżywiania.
  • Przygotuj się. Ważne, żeby nie rzucać się w wir odchudzania z dnia na dzień. Proces odchudzania będzie łatwiejszy jeśli przygotujesz sobie odpowiednie produkty spożywcze. Jeśli nie ufasz sobie zrób np. porządki w swoich szafkach ze smakołykami pozbywając się niechcianych produktów.
  • Dobierz odpowiedni trening. Spalanie tkanki tłuszczowej następuje podczas ćwiczeń aerobowych takich jak bieganie, marsz, jogging,.. Wybrana forma ruchu musi sprawiać Ci przyjemność w innym przypadku będziesz migać się od treningu. Musi być również dopasowana do Twojego temperamentu i możliwości fizycznych.

Dlaczego warto odchudzać się z Nordic Walking?

Nie każdy może biegać ale każdy może chodzić z kijami. Nordic Walking jest aktywnością, którą mogą uprawiac praktycznie wszyscy niezależnie od wieku. Nie daj się zwieść powszechnemu przekonaniu, że kijki są tylko dla seniorów. Odpowiedni trening z wykorzystaniem kijów pozwala efektywnie spalać tkankę tłuszczową. Jest również bardzo zdrowy dla naszych stawów i kręgosłupa, które są odciążone. Kijki sprawiają, że możesz dłużej chodzić. Twój tening może więc być bardziej efektywny.

Warunki spalania tkanki tłuszczowej

Aby podczas wysiłku następowało spalanie tkanki tluszcowej musi być spełnionych kilka warunków:

  • Trening nie może powodować zadyszki.
  • Musi być wykonywany nieprzerwanie przez ponad 20 min. Dopiero po tym czasie zaczynamy ’spalać’ tkankę tłuszczową. Jeśli chcesz schudnąć powinieneś ćwiczyć 40-60 min.
  • Wysiłek powinien być umiarkowany. Trening powinien być wykonywany na umiarkowanym tętnie. Bardzo wyczerpujący trening wcale nie powoduje większego spalania tkanki tłuszczowej.
  • Trening powinien być wykonywany regularnie. Postaraj się ćwiczyć co drugi dzień.

Tętno

Jak obliczyć odpowiednie tętno przy którym następuje spalanie tkanki tłuszczowej. Jako podstawowy sposób obliczeń przyjmuje się następujące wzory:

  • dla mężczyzn: 220 - (Twój wiek)
  • dla kobiet: 226 -(Twój wiek)
  • otrzymując wynik obliczasz przedział od 65 do 85% - jest to przedział w którym spalasz tkankę tłuszczową.

Przykładowo dla kobiety i mężczyzny w wieku 30 lat będzie to wyglądalo następująco:

  • dla mężczyzny:

220 - 30 = 190,

190*65%= 123,5,

190 *85%=161,5 ,

przedział: 123 - 161

  • dla kobiety:

226-30 = 196,

196*65%=127,4 ,

196 *85%=166,6 ,

przedział: 127 - 166

Tętno możesz mierzyć za pomocą pulsometru.



Brak komentarzy

Odpowiedz

Uwaga: Możesz używać XHTML w swoich komentarzach. Twój adres e-mail nigdy nie będzie opublikowany.

Subskrybuj komentarze przez RSS