trening przed nartami czas zacząć…

Każdy, kto jeździ na nartach doświadczył nie raz, bólu mięśni, szczególnie w ciągu pierwszych trzech dni wyjazdu narciarskiego. Podczas nart bardzo pomagają wieczorne wizyty na basenie i w saunie oraz maści typu bengay. Możemy jednak oszczędzić sobie wiele bólu przygotowując się do sezonu narciarskiego. Wierzcie mi nie wymaga to wiele czasu ani wysiłku, wystaczą tylko dwa kije i dobra motywacja.

Jeszcze zanim zostałam instruktorem Nordic Walking w ramach przygotowań do sezonu narciarskiego przez ok 2,5 miesiąca chodziliśmy z mężem w weekendy na kijki. Jeden do dwóch razy w tygodniu. W przerwach robiliśmy rozciąganie i tradycyjne krzesełko narciarskie. Krzesełko można wykonywać przy drzewie, oraz w parach, trzymając się za kije (trudne ćwiczenie gdy jesteśmy bardzo różnego wzrostu).

Oczywiście podstawą jest prawidłowa technika Nordic Walking o której możesz przeczytać tu. Podczas marszu zwróć szczególną uwagę na pracę stóp (wspięcia na palce) i wydłużenie kroku. Możesz również mocniej pracować nogami (miękko na kolanach) góra, dół. Te elementy pozwolą wzmocnić mięśnie nóg, rozciągnąć ścięgna pod kolanami.

Dodatkowo trening Nordic Walking zaczynamy od rozgrzewki a kończymy ćwiczeniami rozciagajacymi i rozluźniającymi. Idealnie byłoby trenować 2-3 razy w tygodniu.

Poza tym podczas codziennych czynności można wykonywać krzesełko przy ścianie lub po prostu na stojąco na przygiętych kolanach np. myć zęby.


Brak komentarzy

Odpowiedz

Uwaga: Możesz używać XHTML w swoich komentarzach. Twój adres e-mail nigdy nie będzie opublikowany.

Subskrybuj komentarze przez RSS